NOTICIES

diumenge, de setembre 15, 2013

Jornada de marcatge del “Camí”

www.elcamí.cat

Aquest diumenge dia 15 de setembre,ens hem concentrat puntualment a les 8 del matí  18 persones , la majoria socis del Club Excursionista 4T, a mes d’uns amics de Tortosa i en Ramon, que es el coordinador d’aquesta zona;per a realitzar la tasca de marcatge d’un tram del “Camí”. (El Camí es un itinerari excursionista que passa per casa nostra i que abarca tots els països catalans).

Desprès de deixar els vehicles s’ha començat amb la tasca de pintar la senyalització que guiarà a l'excursionista durant tot el recorregut que passa pel terme de l’Aldea.
La marca del camí es un vuit, ja que el recorregut d’aquest itinerari  forma un vuit i el punt on es creua es a Montserrat.

Aquest vuit te una obertura a cada extrem, aquestes obertures son les que indicaran al viatger la direcció correcta a seguir, en cas de dubtes en cruïlles i llocs que presten a confusió.Per tant les obertures del vuit sempre ens conduiran pel camí correcte.

Indicació de segruir recte
Aquí  ens indica que hem de girar a l'esquerra

La feina l’hem iniciat on comença el GR 92 al costat del canal ,lloc on acaba el tram d’Amposta i segueix el nostre.El marcatge ha començat una mica lent, ja que érem molta gent , però poc a poc hem anat agilitzant el treball , s’han fet grups  per poder anar mes ràpid i en un tres i no res ja estàvem  llestos per poder anar a esmorzar.

La senyalització l’hem finalitzat al pont de l’autopista de la  finca de Burjasènia, al costat de la Serra de les Veles, a partir d’aquest punt hem de valorar la possibilitat de passar la ruta per la Serra de les Veles, o continuar-la per la via verda.

Han estat senyalitzats uns 9 quilómetres en total i el recorregut d'Amposta , enllaça amb el de l'Aldea pel canal(GR 92), seguéix fins al” pont de Tino”on marxa cap al Mas de Bernis, i arriba a l’àrea de lleure de l’ermita.D’aquí seguéix pel costat del cementiri fins la cruïlla dels 4 camins i fins el Mas Masdeu, que en aquest punt ja comparteix la via verda per la Raval de Fesol, pel Camí del Bordà i fins la Serra de les Veles, on hem finalitzat.
Tram de l'Aldea per on transcurreix el "Camí"

Des del Club 4T donem les gràcies a tots els que heu volgut participar en aquesta jornada que podriem dir-li “artística”. El primer dia  ja hem donat una  imatge d’associació i d’involucració amb els temes relacionats amb el senderisme i les rutes.

L’Aldea ha estat el primer municipi del Baix Ebre en senyalitzar-se amb la marca del "Camí" el tram que li correspon. Ara l'han de seguir els municipis veïns, Campredó, Tortosa,Roquetes,Beseit,Falset i així un llarg etc.
Punt i final de la tasca de marcatge.